[O2] 2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Casilin
    Classic
    • 2014
    • 2

    [O2] 2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

    jeżeli cieknie Ci z lewej strony to ucieka Ci gdzieś pośrodku chłodnicy z lewej strony będzie mały wyciek, popuść korek z zbiorniczka a wycieka zniknie, płyn nie wycieka Ci na zimnym silniku tylko na ciepłym gdy jest ciśnienie w układzie, silnik chłodnie i cisnienie spada a tobie potem sie wydaję że ucieka na zimnym.
    Sprawdz dobrze na rozgrzanym silniku chłodnice z lewej strony czyli od kierowcy gdzieś po środku, ręką daj na spód chłodnicy od środka czy wyczujesz płyn.
  • blast3r-bley
    Classic
    • 2013
    • 25

    #2
    [O2] 2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

    Witam Serdecznie!
    Każdy rozkłada ręce,wiec daje posta tutaj,może ktoś miał taki przypadek,zna lub słyszał

    Mam Skode Octavie II RS 2.0 TDI 170 ps manual 6biegow 2007r wiec jeszcze Pompo-wtrysk
    Zauważyłem gdy się zrobiło zimniej auto dziwnie się zachowuje

    Wyjeżdżam z garażu wszystko jest ok,gazuje i silnik normalnie chodzi
    ujadę kilka metrów i zaczyna dziwnie rzężyć jak 2.5 v6 taki dziwny metaliczny dźwięk i trzyma wysokie obroty równo na 1000,zauważyłem ze dzieje się to powyżej 2000obr.

    zgaszę auto i zapale i wszystko wraca do normy,gazuje na jałowym i wszystko jest ok,ruszę kilka metrów i znowu to samo rzęży dziwnie i jak stanę na jałowym trzyma wysokie obroty i jak gazuje to metalicznie rzęży,gaszę i zapalam i znowu wszystko ok normalnie chodzi,ruszę i znowu rzęży i wysokie obroty itd itd

    przejadę ok 20 km jak się rozgrzeje i problem ginie

    Nie wiem czy to wina mrozu?cos ma w kompie ze ma się dogrzewać i podaje większa dawkę paliwa stad te obroty?coś z FAPem?może tak ma miec czy co?

    Bylem na kompie gdy rzęży i trzyma wysokie obroty i gdy wszystko jest ok i ŻADNYCH błędów NIC
    Jedynie koleś mi powiedział wtryski 1 i 4 dawki są przy górnych wartościach maja odchyły czy coś takiego
    a środkowe 2 i 3 mieszczą się w granicach
    ale powiedział ze mam się tym nie martwić,bo mogę wymienić jakieś zestawy naprawcze podkładki czy coś

    Każdy rozkłada ręce :sad:

    Jak uda mi się nagrać ten dźwięk to dodam

    Proszę o POMOC Poratujcie Maniacy jak zawsze ub:
    było:mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A3 ASV,A4 B6 AWX+++ S-line...
    jest->Skoda Octavia II RS 170ps

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Zacznij od podpiecia pod kompa i wklej bledy.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • blast3r-bley
        Classic
        • 2013
        • 25

        #4
        nie ma nic,żadnych błedów w silniku przynajmniej
        bo aby pokazalo mi błąd od Xenonu(wymienialem palnik)moduł komfortu(lusterka raz mi działają raz nie)pewnie coś z przełącznikiem
        było:mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A3 ASV,A4 B6 AWX+++ S-line...
        jest->Skoda Octavia II RS 170ps

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          skoro bledow brak to komplet logow poprosimy.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • blast3r-bley
            Classic
            • 2013
            • 25

            #6
            Dodam że problem zaczął się dziać od listopada
            Mam tylko takie logi



            a to jest opis kolesia co mi robil(zajmuje sie CHIPt)

            logi niezłe .... hm ale turbo zaniża wartości ..
            tnie o około 150mbar w dolnym zakresie .... ale mamy za niska temperaturę podczas logów 68 stopni i to może być przyczyna zaniżania wartości.
            szukam map przesunięć aby to potwierdzić
            W sterowniku jest ok 200 ważniejszych map i mnóstwo pojedynczych równie ważnych dla sterownika ale pomijanych przy tuningu--
            większość z tych 200 map trzeba modyfikować gdyż mnóstwo z nich to właśnie mapy które zależą od temperatury i np map naliczania dawek jest 28 razem z limiterami
            Również są mapy turbo z różnym ciśnieniem doładowania ( 9 map ) i pomimo że mapa żąda 2500mbar może tak być że następuje zaniżanie z powodu temperatury.
            bo są również mapy z maksymalnym doładowanie 2300mbar

            Musze nad tym popracować ... sterownik do najprzyjemniejszych do modyfikacji nie należy

            Nie posiada typowego przepływomierza ani map dymu od których zależą dawki ... jest ogranicznik mapa do mapy ... tak to mniejwięcej wyglada.
            sterowanie odbywa się na poziomie pomiaru ( obliczaniu ) przyspieszenia w sterowniku

            dodanie dawek powoduje zwiększenie przyspieszenia które z kolei powoduje dalsze przeliczenia... taka reakcja łańcuchowa ..... wszystko trzeba będzie dobrze dostroić
            dzionek jak coś zleci

            Nie chce robić jakiejś szczegółowej analizy dopóki nie poznam dokładnie sterownika.
            pracuje jeszcze nad różnicami w twoim sterowniku a tym wsadem oryginału który ja mam
            wsady są od tego samego typu a niektóre mapki maja trochę pozmieniane wartości ...
            aczkolwiek dawki w 001 nie wskazuj zeby był zrobiony program ( są dość niskie do 60mg typowe ok 170PS )

            ale przy 1500rpm mogły by być wyższe nawet 45mg......
            popracuje nad tym
            było:mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A3 ASV,A4 B6 AWX+++ S-line...
            jest->Skoda Octavia II RS 170ps

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              A DPFa to nie chce wypalic ?? Zaczyna lac paliwem, silnik chodzi basowo.

              Jak wlasnie DPF, cisnienia przed i za filtrem
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • blast3r-bley
                Classic
                • 2013
                • 25

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                A DPFa to nie chce wypalic ?? Zaczyna lac paliwem, silnik chodzi basowo.

                Jak wlasnie DPF, cisnienia przed i za filtrem
                tzn?
                było:mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A3 ASV,A4 B6 AWX+++ S-line...
                jest->Skoda Octavia II RS 170ps

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Chce logi Twoje lub diagnosty a ni jakas tabelke z exela i wypociny goscia.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez blast3r-bley
                    bo aby pokazalo mi błąd od Xenonu(wymienialem palnik)moduł komfortu(lusterka raz mi działają raz nie)pewnie coś z przełącznikiem
                    albo instalacja
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • blast3r-bley
                      Classic
                      • 2013
                      • 25

                      #11
                      Auto kupilem w maju od kolesia z Lubinia Pana Janusza blachy DLU
                      i juz mial w grilu wlepe OCP
                      wiec moze juz tu sa jakies jego wątki...

                      co do DPF nigdy mi sie kontrolka nie zapalila,auto ma przejechane 123 tys km na ksiazce

                      [ Dodano: Sro 16 Sty, 13 12:05 ]
                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                      Chce logi Twoje lub diagnosty a ni jakas tabelke z exela i wypociny goscia.
                      tzn jakie chcesz te logi,pojade na kompa do goscia zeby mi zrobil
                      bo ja jestem w tym kompletnie zielony....nawet vaga nie mam

                      dokladnie powtorze to co napiszesz i powiem ze ma to zrobic
                      było:mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A3 ASV,A4 B6 AWX+++ S-line...
                      jest->Skoda Octavia II RS 170ps

                      Komentarz

                      • rOBERTO795
                        RS
                        • 2009
                        • 3465
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        Jakie trasy pokonujesz tym autem? ile km w jedna strone?
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz

                        • blast3r-bley
                          Classic
                          • 2013
                          • 25

                          #13
                          wokoł komina,nic dalekiego nie robie
                          jak mam auto od maja to zrobilem jakies 8000km
                          było:mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A3 ASV,A4 B6 AWX+++ S-line...
                          jest->Skoda Octavia II RS 170ps

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez blast3r-bley
                            wokoł komina,nic dalekiego nie robie
                            jak mam auto od maja to zrobilem jakies 8000km
                            Przejedz sie jakies 60-100km, jak sie zagrzeje motor to go przegon porzadnie i zobacz co bedzie nastepnego dnia.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • TomekRs
                              RS
                              • 2011
                              • 1670

                              #15
                              A co da to przegonienie? Bo jezeli to wina dpfa to raczej przegonienie nic nie da. Jak juz to wyczekaj moment jak będa te objawy i zacznij procedure wypalania.

                              Komentarz

                              • blast3r-bley
                                Classic
                                • 2013
                                • 25

                                #16
                                Zamieszczone przez octaviars1
                                A co da to przegonienie? Bo jezeli to wina dpfa to raczej przegonienie nic nie da. Jak juz to wyczekaj moment jak będa te objawy i zacznij procedure wypalania.
                                czyli jak zacznie mi dziwnie rzężeć tak?
                                a jak ta procedura wypalania idzie?

                                [ Dodano: Sro 16 Sty, 13 15:18 ]
                                Przejedz sie jakies 60-100km, jak sie zagrzeje motor to go przegon porzadnie i zobacz co bedzie nastepnego dnia.
                                dobra to jutro rano wsiadam w auto jade sie przejechac 100km i jak bedzie rozgrzany to mu wciskac?czy po tych 100km mu zaczac dopiero wciskac?
                                było:mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A3 ASV,A4 B6 AWX+++ S-line...
                                jest->Skoda Octavia II RS 170ps

                                Komentarz

                                • Nexus6
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4847
                                  • Volkswagen

                                  #17
                                  blast3r-bley, podjedz na diagnostyke do Goodhope'a: http://www.dyno.pl/firma.html
                                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                  Komentarz

                                  • blast3r-bley
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 25

                                    #18
                                    jak ja do niego dojade a mam jakies 40km to sie rozgrzeje i ten objaw dawno zginie

                                    Zreszta rozmawialem znim i nic nie poradzi i nie pomoże w tym temacie twierdzi
                                    było:mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A3 ASV,A4 B6 AWX+++ S-line...
                                    jest->Skoda Octavia II RS 170ps

                                    Komentarz

                                    • rOBERTO795
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 3465
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez blast3r-bley
                                      dobra to jutro rano wsiadam w auto jade sie przejechac 100km i jak bedzie rozgrzany to mu wciskac?czy po tych 100km mu zaczac dopiero wciskac?
                                      jak sie zagrzeje po ok 8-10km przegoń go porządnie.
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz

                                      • blast3r-bley
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 25

                                        #20
                                        jutro tak zrobie

                                        a co do tej "procedury wypalania"

                                        to jak to sie robi?
                                        było:mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A3 ASV,A4 B6 AWX+++ S-line...
                                        jest->Skoda Octavia II RS 170ps

                                        Komentarz

                                        • TomekRs
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1670

                                          #21
                                          Stala predkosc obrotowa, moze byc 3 bieg i 2500-3000obr/min i jedziesz tak przez ok. 20min, w sumie to poczujesz jak sie zakonczy. Chodzi o to, zeby rozgrzac spaliny do wymaganej temperatury a potem ja utrzymac tak, zeby mogly sie wypalic.

                                          Komentarz

                                          • Andja
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 596

                                            #22
                                            jeżeli to DPF to powinna się kontrolka świecić.

                                            jak ma te objawy to kopci na biało?

                                            Komentarz

                                            • blast3r-bley
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 25

                                              #23
                                              Kontrolka mi tylko gasnie przy zapalaniu silnika tak jak reszta innych

                                              jak mowilem,po ruszeniu zaczyna rzężyć i trzyma wysokie obroty,zgasze silnik i ok,gazuje i ok,rusze i znowu to samo jak jade
                                              dymi na bialo tzn jak para tak wali ze koniec widac w lusterku

                                              Nigdy mi sie nie zapalila kontrolka podczas jazdy od DPFa
                                              było:mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A3 ASV,A4 B6 AWX+++ S-line...
                                              jest->Skoda Octavia II RS 170ps

                                              Komentarz

                                              • TomekRs
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1670

                                                #24
                                                A kontrolka nie zapala sie czasem w momencie gdy filtr juz jest tak zapchany, ze trzeba go serwisowo wypalic? Bo u mnie nigdy sie jeszcze nie zapalila chyba.

                                                Komentarz

                                                • piotrek_gdy
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 7723
                                                  • Volkswagen
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  #25
                                                  tak
                                                  zapala sie jak trzeba jechać do serwisu

                                                  jak wypala sam to się nie zapala
                                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...